Menu Menarik di Kafe dan Bakeri Mizukicakes Eco Grandeur, Puncak Alam

Makanan di Mizukicakes Cafe
Ni bukan kali pertama penulis ke kafe dan bakeri Mizukicakes yang terletak di lot kedai Eco Grandeur Puncak Alam. Termasuk kali ni, dah tiga kali penulis ke Mizukicakes Cafe untuk makan burger.

Untuk yang belum pernah ke sini, kafe ni ada je menu-menu lain macam burger, pasta, croffle, ramyeon, dan nasi. Kali ni, penulis nak cuba menu-menu lain - bukan kek - yang penulis belum cuba sebelum ni.

Biscoff burnt cheesecake
Kalau korang peminat makanan manis, bolehlah datang ke sini dan cuba Biscoff burnt cheesecake, croissant strawberi, cinnamon roll, brownies, pai coklat, dan cream puff.

Burger Istanbul

Burger Istanbul bersama kentang goreng
Walaupun tujuan utamanya nak cuba menu lain, penulis tetap pesan burger. Sebelum ni penulis dah pernah tulis tentang burger Istanbul di Mizukicakes. Uniknya burger Istanbul ada sos yogurt dan lada panggang.

Di sini, ada lagi dua jenis burger. Untuk burger yang lebih asas, boleh cuba burger Mizuki, kalau nak yang manis-manis boleh cuba burger yang ada nenas macam burger Hawaiian.

Fettuccine Carbonara

Fettuccine carbonara lemak berkrim bersama dua keping itik salai
Carbonara di sini bukanlah carbonara asli yang gunakan telur mentah sebagai bahan asas. Rasanya lebih kepada creamy carbonara yang lemak berkrim, sama macam carbonara yang penulis bungkus dari Saf Street Pasta.

Di atasnya, kalau tak silaplah; diletakkan pasli kering dan dua keping itik salai. Itik salainya, terutamanya di bahagian lemaknya; memang sedap. Cuma, penulis harap boleh dapat lebih daripada dua keping itik.

Nasi Bersama Chicken Soy Garlic

Nasi dengan ayam bersalut sos berperisa soy garlic
Untuk nasi, boleh makan dengan ayam buttermilk, gochujang, atau soy garlic. Popcorn ayam yang digunakan disaluti sos mengikut perisa yang kita pilih. Untuk soy garlic, rasanya lebih manis — mungkin ada madu.

Memang senang nak makan sebab ayamnya tak bertulang, tak perlu guna tangan. Untuk dapatkan citarasa Korea pula, nasinya menggunakan beras Jepun atau Korea, dan dihidang bersama bijan dan rumpai laut kering.

Smores Cinnamon Roll

Cinnamon roll dengan taburan smores dan cip coklat
Kurang gemar dengan makanan manis, tapi cinnamon roll ni mengingatkan penulis kepada cinnamon roll yang penulis pernah makan di IKEA waktu kecil dulu. Rasa kayu manisnya kuat.

Yang penulis cuba ni, atasnya diletakkan marshmallow, serbuk biskut, dan cip coklat, buatkan rasanya bertambah manis. Selain smores, ada juga pilihan antara Biscoff dan walnut. Rasanya walnut lebih sesuai untuk penulis.

Walaupun penulis sukakan burger di sini, antara menu-menu yang penulis cuba tadi penulis paling sukakan ayam soy garlic. Ayamnya tak kering, dan rasa sosnya kena dengan tekak.

Pilihan kek dan pastri di Mizukicakes Cafe
Untuk sambutan hari jadi, rasanya menu-menu di Mizukicakes Cafe memang sesuai. Keknya pun boleh dicorakkan dengan corak-corak yang comel. Cuma seeloknya buat pesanan lebih awal untuk elakkan menunggu lama.

azizinet00 | Hari3aku

Post a Comment

To Top