Perabot dan Aksesori Gaming IKEA × ROG: Harga Bermula RM29 Sehingga RM2,499

Photo by IKEA

Beberapa minggu yang lepas, IKEA dengan kerjasama ROG ada keluarkan pengumuman tentang perabot gaming yang bakal dilancarkan pada 11 November di seluruh cawangan IKEA Malaysia.

Guess what? 11 November dah pun tiba, dan kalau ada yang selama ni tertanya-tanya tentang harga perabot dan aksesori gaming yang IKEA lancarkan, IKEA sudah pun keluarkan di laman sesawang mereka.

Perabot dan Aksesori Gaming Bermula RM29

Gaming Mug IKEA

Gaming Mug RM30
Photo by IKEA

Harga perabot dan aksesori gaming IKEA bermula serendah RM29 untuk aksesori seperti bantal leher dan pad tetikus, dan boleh mencecah sehingga RM2499 untuk sebuah meja gaming yang boleh dilaraskan ketinggiannya.

Ada yang mencari kerusi gaming? IKEA lancarkan tiga jenis kerusi gaming, seperti biasa dengan nama yang pelik; HUVUDSPELARE, UTESPELARE, dan MATCHSPEL, masing-masing pada harga RM299, RM499, dan RM699.

Kerusi Gaming IKEA

MATCHSPEL RM699
Photo by IKEA

Untuk meja pula, harganya antara RM499 dan RM2499. Kiranya, untuk set meja dan kerusi yang paling murah pun sudah berharga RM798. Berbaloi ke? Atau ada pilihan lain yang lebih baik?

Perabot Gaming vs Perabot Pejabat

Sebagai perbandingan, kita boleh dapatkan perabot pejabat seperti kerusi RENBERGET, dan meja LAGKAPTEN + ADILS, masing-masing pada harga RM199 dan RM169 — jumlah yang jauh lebih murah.

RENBERGET vs HUVUDSPELARE
Secara peribadi, jika dalam kekangan kewangan; penulis lebih sukakan gabungan kerusi gaming HUVUDSPELARE (RM299), dan meja pejabat bersama laci LAGKAPTEN + ADILS + ALEX (RM448) berwarna hitam.

Tetapi sebenarnya walaupun IKEA sudah keluarkan senarai harga, penulis masih tak dapat membuat keputusan antara kerusi RENBERGET dan HUVUDSPELARE. Masih mencari alasan dan justifikasi untuk berbelanja lebih RM100 untuk kerusi gaming.

Untuk senarai barang gaming IKEA yang lain, lebih dari 24 pilihan kesemuanya; boleh lihat di laman perabot gaming IKEA Malaysia.

azizinet00 | Hari3aku

Post a Comment

To Top