Sushi King: Tragedi Bonanza, Apabila Sushi King Tak Cukup Kakitangan

Salmon dan Unagi Nigiri Sushi King
Maka berakhirlah bonanza Sushi King bagi bulan Mei 2022. Amacam? Dapat ke cuba kesemua 40 jenis pilihan sushi, atau paling tidak pun kesemua menu terhad; seperti yang diiklankan?

Selaluya kalau ke bonanza Sushi King, tak semua pilihan sushi akan ada di atas "conveyor belt". Jadi, untuk dapatkan sushi yang tak ada di atas penghantar kita perlu lakukan pesanan secara berasingan.

Pesanan Melalui Tablet?

Unagi Slice Sushi King
Kalau tak silap penulis, untuk bonanza sebelum ni penulis boleh membuat pesanan sushi melalui tablet yang disediakan. Kali ni, pilihan yang ada di tablet adalah terhad.

Penulis cuma boleh pesan menu seperti minuman, aiskrim, dan sup miso, tetapi bukan sushi. Jadi penulis perlu panggil staf untuk datang dan ambil pesanan. Ini bukan masalahnya.

Sushi King Tak Cukup Kakitangan?

Chuka Iidako Sushi King
Masalahnya apabila kakitangan di bahagian hadapan tak cukup ramai. Seorang dua takkan dapat melayan pesanan setiap pelanggan, belum kira pelanggan yang meminta bil dan meja yang perlu dikemaskan.

Kalau pesanan sushi boleh dibuat melalui tablet, pesanan boleh dilakukan terus ke bahagian kitchen tanpa melalui pekerja bahagian hadapan. Mudah, pelanggan tak perlu memanggil-manggil, dan staf tak perlu terkejar-kejar

Norwegian Salmon dan Unagi Slice

Norwegian Salmon Sushi King
Nak dijadikan cerita, cawangan Sushi King yang penulis pergi cuma ada dua staf di bahagian hadapan. Tak menang tangan dibuatnya, jadi terpaksalah penulis makan apa yang ada di "conveyor belt" je.

Masalahnya, sushi yang ada di atas penghantar cumalah Norwegian Salmon, Unagi Slice, Chuka Kurage, Chuka Iidako, dan beberapa Surimi Scallop yang penulis tak sempat ambil.

Lepas 30 minit barulah keluar sushi baru itupun cuma Chicken Soboro. Penulis nampak yang tinggal banyak atas penghantar ialah Chuka Kurage, sejenis obor-obor yang tak ramai pelanggan suka.

Kekangan Membuat Pesanan

Menu Bonanza Sushi King Mei 2022
Daripada gunakan masa untuk buat Chuka Kurage, lebih baik pekerja di dapur sediakan sushi yang orang memang nak makan — kalaulah boleh pesan sushi melalui tablet.

Senang cerita, daripada lapan piring sushi penulis makan, dua daripadanya Norwegian Salmon, tiga pula Unagi Slice, satu Chuka Iidako, satu Chuka Kurage, dan satu Chicken Soboro.

Takpelah, dapat juga merasa satu daripada sembilan menu terhad bonanza Sushi King. Harap-harap Sushi King akan menambahbaik lagi sistem pesanan dan sop pekerja.

Lain Kali Cuba Lagi

Chicken Soboro Sushi King
Sebenarnya ni kali kedua penulis ke bonanza kali ni, sebab kali pertama hari tu pun hadap masalah yang sama. Sekurangnya waktu tu penulis dapat makan Ebi Fry, Ebi Ten, Fry Roll, dan menu terhad Tara Piri-piri dan Tobikko.

Kiranya penulis dapat cuba tiga daripada sembilan menu terhad. Kalau ikutkan penulis nak makan juga Spicy Beef, Spicy Beef Maki dan Teriyaki Chicken, takde rezeki nampaknya.

Lagi berapa bulan mesti akan ada bonanza lagi, boleh cuba lagi.

azizinet00 | Hari3aku

Post a Comment

To Top