Taman Agro Al-Mashoor di Kampung Taman Sedia, Cameron Highlands. Ais Krim dan Waffle Murah dan Sedap

Selain daripada ladang teh yang luas, Cameron Highlands juga terkenal dengan ladang strawberry. Sepanjang berada di Cameron Highlands, akan jumpa banyak ladang strawberry yang kita boleh pergi untuk dapatkan stok jem dan buah.

Selalunya, kita akan singgah di ladang-ladang tersebut untuk dapatkan aiskrim, waffle dan buah tangan seperti keychain, cawan dan permainan dengan motif strawberry. Di sana jugalah kita berpeluang untuk memetik sendiri buah strawberry. 

Kalau korang nak cari produk-produk makanan berasaskan strawberry yang murah di Cameron Highlands, korang boleh ke Taman Agro Al-Mashoor yang terletak di Kampung Taman Sedia, Tanah Rata.

Di sini, kita boleh dapatkan aiskrim strawberry homemade dengan harga RM4, dadih strawberry dengan harga RM3 dan juga ice blended strawberry dengan harga RM7. Paling best, korang boleh dapatkan waffle dengan harga serendah RM3.50.

Sayangnya tak ada gambar ais krim atau waffle yang sempat diambil untuk tunjuk ke korang, sedap sangat lupa nak ambil gambar.

Mengikut pengalaman penulis, harga-harga tersebut agak murah sebenarnya bila kita ambil kira Cameron Highlands sebagai tempat tumpuan pelancong. Kalau rasa mahal nak beli jem strawberry, sini ada jual yang bersaiz kecil, sesuai untuk dijadikan buah tangan.

Teh pun ada, untuk sekotak teh perisa asli 20 uncang macam dalam gambar atas ni harganya cuma RM5, jadi korang tak perlu lah bersesak ke Cameron Valley Tea House semata-mata untuk beli teh. Cuma di Cameron Valley Tea House ada lebih banyak pilihan lah.

Kalau datang ke Kampung Taman Sedia, boleh lah singgah. Korang boleh petik strawberry juga, harga dalam RM15-35 sekilo bergantung pada gred. Dengar cerita strawberry di sini bulat-bulat besar-besar.

Selain daripada Taman Agro Al Mashoor ada lagi tempat-tempat lain yang berdekatan korang boleh pergi seperti YZ Agro Farm, Abang Strawberry dan juga Tiny Boutique Cafe.

Cuma kawasan ni agak sempit, pada waktu puncak memang susah nak cari parking. Kalau nasib tak baik, kena jalan jauh sikitlah.

Post a Comment

To Top